Poczta e-mail w domenie - przeniesienie i dostepne konfiguracje

Nasz serwery są przystosowane do obsługi poczty e-mail w domenie sklepu oraz mają zainstalowane standardowe filtry antyspamowe. Specjalnie dla naszych klientów przygotowaliśmy 2 opcje obsługi skrzynek pocztowych domeny:

  • skrzynki pocztowe obsługiwane przez serwer na którym hostowany jest sklep Magento
  • skrzynki pocztowe obsługiwane przez zewnętrzne serwery:

Wybór należy do Ciebie, my skonfigurujemy tak Twoje konto hostingowe aby wszystko działało bez zarzutu. 

Przygotowanie do transferu sklepu i poczty e-mail

Gdy klient dostanie dostęp do panelu hostingowego/panelu poczty Google bardzo ważne jest odtworzenie tam identycznej struktury kont poczty e-mail która jest dostępna na obecnym serwerze poczty. Gdy jest to zrobione można przejść do usługi kopiowanie zawartości skrzynek mailowych na nowy serwer.

Przeniesienie zawartości skrzynek pocztowych na nowy serwer

Najcześciej jest tak że przy przeniesieniu sklepu na inny serwer tracimy zawartość skrzynek e-mail na starym serwerze. Nie musi być to jednak regułą. Jako jedni z niewielu oferujemy przeniesienie zawartości skrzynek na nowy serwer bezpłatnie w ramach przenosin sklepu.

Konfiguracja poczty dla naszych serwerów

Pocztę e-mail na naszych serwerach można odbierać/wysyłać za pomocą skryptu www o nazwie Roudcube lub za pomocą lokalnych aplikacji takich jak Microsoft Outlook, Mozilla Thunderbird, Apple Mail, przeglądarki Opera. 

Poniżej lista opcji konfiguracyjnych dla powyższych aplikacji:

  • serwer/host: zostanie podany podczas przeniesienia sklepu
  • nazwa użytkownika (login): cały email
  • hasło: podane podczas tworzenia konta w panelu hostingowym
  • porty poczty e-mail dla serwera (szyfrowanie SSL):
    • poczta wychodząca SMTP-SSL: 465
    • poczta przychodząca POP3-SSL: 995
    • poczta przychodząca IMAP-SSL: 993
  • wyłączone bezpieczne uwierzytelnianie hasła